Je to prakticky len pár rokov, čo nakupovanie a poskytovanie služieb cez internet chytilo skutočne masívnu podobu a skryštalizovalo do samozrejmosti či pravidelných intervalov. Táto cesta ponúka obom stranám, či už sprostredkovateľom týchto služieb alebo zákazníkovi niekoľko komfortných výhod, totožná charakteristika platí tiež o nákupe a vytváraní objednávok on-line. Na rozdiel od kamennej predajne, kde prakticky len hodíme tovar do košíka a zaplatíme, v on-line svete sme smerovaní k tomu, aby sme okrem zaviazanosti sa k platbe takisto poskytli svoje osobné údaje.

ochrana

  • V internetovom svete ale osobné údaje nepredstavujú iba meno, priezvisko, adresu, pohlavie či vek, ale takisto IP adresu a stopy, ktoré po sebe pri surfovaní na weboch zanechávame.

A tu sa dostávame k podstate, prečo 25.mája 2018 prišlo v platnosť naradenie Európske Únie o všeobecnom nariadení o zaobchádzaní s osobnými údajmi.
Pre zákazníkov a užívateľov možno nič, čo by im zabralo viac času alebo čo by si pýtalo ráznejšie kroky, no pre prakticky všetkých vlastníkov firiem, spoločností a webových stránok nutnosť investovať veľa času, námahy a v nejednom prípade peniaze, aby toto nariadenie dokázali realizovať do potrebných detailov a vyhli sa tak hrozbe v podobe niekoľkomiliónovej pokuty. Mnohí vlastníci preto určite podstúpili a stále podstupujú gdpr skolenie.

regulace

Stručná definícia GDPR v praxi

  • General Data Protection Regulation (GDPR)môžeme voľne preložiť ako reguláciu ochrany osobných dát (údajov).  Pre majiteľa webu, e-shopu, spoločnosti, firmy,… to v praxi znamená, že jeho zákazníci musia sami odsúhlasiť, že sú si vedomí  ukladania týchto dát na danej stránke a musia byť takisto oboznámení, že v prípade zmeny názoru môžu hocikedy požiadať o kompletné zmazanie poskytnutých údajov, ktoré konkrétny web zaznamenal a uložil.

Podnikateľov, vlastníkov firiem, e-shopov a webov zastihla vyhláška o GDPR
4 (80%)1